vrijdag 30 september 2016

#092 > Het grote: 'Hoe maak ik een ogel' boogbericht! - deel 2



Na al het uitzoek- en knipwerk verdwijn ik meestal naar zolder. Daar heb ik mijn werkkamer, waar ik ongestoord achter mijn naaimachine kan kruipen. Voorzichtig worden de snavel en het oog op de voorkant van de ogel genaaid met een fijne zigzagsteek. Een vlieseline achterop zorgt voor extra stevigheid.






Netjes afwerken, zodat ik zeker weet dat de draadjes niet zullen gaan rafelen.







Daarna worden de vleugeltjes genaaid (hier geen foto van gemaakt, maar je kunt je er vast een voorstelling van maken) en daarna worden alle onderdelen op elkaar gelegd, zodat de goede kanten van de achterkant en de voorkant op elkaar liggen met daartussen de vleugels, labels, touwtjes e.d.




Daarna wordt de ogel omgekeerd (onderaan wordt een gedeelte open gelaten, zodat dit het keergat wordt) en gevuld met witte vulling.... Met de hand wordt de ogel dichtgenaaid en daarna is hij klaar!
Behoorlijk arbeidsintensief, maar ik vind ze altijd weer zo leuk als ze af zijn! Mooi inpakken, kaartje eraan maken en op naar een nieuw kindervriendje!





Geen opmerkingen: